esperant els bàrbars


Els ordinadors, tant delicats…
10 Setembre, 2009, 12:18 am
Filed under: inclassificable, personal

El meu portàtil és un Toshiba Tecra A3 que ja ha superat els quatre anys de funcionament. Va arribar amb el Windows XP preinstal·lat, coses dels fabricants, i aviat li vaig entaforar també una distribució de Linux. Primer va ser SUSE, crec que la 9 i més endavant la 10. Al cap d’un temps vaig canviar la SUSE per la Ubuntu, no recordo quina versió.

Farà cosa d’un any, com que l’XP començava a donar mostres de decrepitud (perquè li passa? Windows és realment penós en aquesta qüestió), vaig engegar-lo a pastar fang i després d’una formatejada de les guapes (Luis Arias mediante) vaig optar pel monocultiu, implacablement es va imposar l’Ubuntu. El ja granadet ordinador només va haver de barallar-se amb un sistema operatiu. Va ser com un rejoveniment, tot tornava a anar finíssim.

Fa uns dies, quan feia una d’aquestes actualitzacions de programari que et proposa l’Ubuntu, em vaig decidir a actualitzar la versió i vaig fer el salt, de la 8.10 (Intrepid Ibex) a la 9.04 (The Jaunty Jackalope). I aix, em sembla que a l’aparell se li ha indigestat una mica. Tot va bé, però… una mica lent. Si li demanes massa coses alhora s’atabala i et deixa una estona aguantant la respiració. No ha caigut, això mai, i no obstant…

Miraré d’alleugerir-li la càrrega a la màquina, a veure si m’ho agraeix i tira un bon temps més.