esperant els bàrbars


Dies de tardor en plena primavera
2 Juny, 2010, 10:26 pm
Filed under: personal, progrés

Ahir va morir l’Ángel Rozas, un dels fundadors de Comissions Obreres. No em puc posar massa sentimental perquè amb prou feines el coneixia, però els meus amics estan tristos i de retruc jo no puc estar content.

La vida de l’Ángel mereix ser recordada, novel·lada, filmada, documentada i difosa per tots els suports possibles. Però cap d’aquests podrà, ni de lluny, reproduir la memòria oral, la que de veritat ens fem nostra. D’ell, com d’altres que ens van deixant poc a poc, n’he sentit a parlar amb afecte més que no pas amb veneració, en un to d’humor més que no pas èpic. I és el que em sembla més extraordinari, el que els fa més grans. De la negra nit del franquisme ens en van portar la lluna i les estrelles i hi van deixar la foscor.

Us enllaço el record que en fan l’Andrés (como no), el José Luis López Bulla i el comiat que va fer el mateix Ángel Rozas al Gregorio López Raimundo i que em sembla que constitueix una part important del testament ètic d’una generació.

I una foto del que una persona com l’Ángel Rozas era capaç d’aconseguir.

Però la mort no en té mai prou. Com una broma de mal gust, els diaris publiquen que el Suprem confirma la condemna al Pepe Rubianes per quedar-se descansat amb l’Alcalde de Salamanca. M’imagino que el Rubianes els hi estarà fotent una butifarra immmmmmmmensa des d’un núvol.

Dies de tardor en plena primavera, deu ser el canvi climàtic.

1 comentari so far
Deixa un comentari

Em vaig trobar la noticia del Rubianes ahir i vaig tindre la mateixa visio que tu; …a cagar a la playa hombre!

Comentari per Gui




Deixa un comentari

