esperant els bàrbars


Ombres en la nit
26 Març, 2012, 12:24 pm
Filed under: recomanacions | Etiquetes: ,

Reconec que no llegeixo gaire novel·la, però em sembla que d’en Ferran Torrent m’ho he cruspit tot. I de gust, afegeixo. Al principi va ser un dels escriptors que em va acompanyar a lectures “adultes” (poso comes perquè no sé molt bé què vol dir això). Històries de putes, polis, periodistes, polítics i mafiosos (vull dir rics) valencians. Novel·la negra plena de sarcasme i personatges mítics com en Butxana, que vist en perspectiva són una bona manera d’entendre el que ha passat al País Valencià.

El darrer llibre també té passa per València, però el registre és bastant diferent del que ens té acostumats. Una història que té com a escenari els anys immediatament posteriors a la Segona Guerra Mundial i en la que s’hi entrellacen supervivents dels camps nazis que busquen venjança, espies i maquis. Qualitat del llibre? A mi m’ha agradat, però diria que l’autor s’ha quedat a mitges o no ha sabut resoldre algun aspecte. Miraré de no donar pistes però vaja, jo diria que el sentiment de venjança dóna més de si. I que al final hi ha uns quants personatges que es troben en una situació imprevista i no s’acaba d’entendre el conflicte ètic de cadascú i com el resolen. Potser és que queda a la interpretació del lector, però igualment em sembla que s’aprofita poc i que el registre literari no és l’adequat per expressar tot el dramatisme que ofereix la trama. En tota cas és una bona novel·la, com totes les del Ferran Torrent. Ho dic jo, que llegeixo poca novel·la, però les seves, totes.

Frase seleccionada: A Espanya, Déu és una hipòtesi que milita al bàndol dels feixistes.

Anuncis

Feu un comentari so far
Deixa un comentari



Deixa un comentari

